Audi på IAA 2015: Spektakulær messestand

I stedet for en klassisk messestand indbyder et multimedialt oplevelsesrum de besøgende til at opleve Audis fire fokusemner med alle sanser: Audi Sport, quattro, Audi Technologies og Audi ultra. Til det formål opfører koncernen en midlertidig bygning på messeområdet i Frankfurt. Det centrale element i den arkitektoniske dramaturgi udgøres af mærkets mest solgte model: den nyeste generation af Audi A4.

"Vi har aldrig før udviklet et messekoncept så tematisk stringent som dette. VI har aldrig før kunnet forklare innovationerne fra Audi så detaljeret som på IAA 2015. Og samtidig giver vi vores besøgende endnu flere oplevelser end nogensinde før. Denne forbindelse er enestående", siger Luca de Meo, som er øverste chef for salg og marketing hos AUDI AG.

Indgangen til Audi bygningen er startstedet for den såkaldte "Experience walk", der som et rum i rummet går rundt om biludstillingen inde i bygningen. Den ca. 100 m lange rute fører de besøgende gennem de fire centrale emneuniverser hos Audi: motorsports-DNA'et fra sub-mærket Audi Sport, innovationsporteføljen med navnet "Audi Technologies" fra Audi virtual cockpit til laserlys, effektivitetsteknologierne fra Audi ultra og quattro-firehjulstrækkets succeshistorie. Innovative præsentationsformater tiltaler alle sanserne i forbindelse med Experience walk – fra det minus 21 grader kolde quattro-isrum til det holografiske vindue, som via augmented reality forbinder digitalt indhold omkring Audi teknologierne med de fysisk udstillede biler.

Den nye Audi A4 viser mange af de præsenterede tekniske højdepunkter for første gang i segmentet. Den er i fokus der, hvor Experience walk fører ind i biludstillingen. Audis bestseller er placeret på en drejelig platform midt i bygningen, som er en del af et overdimensioneret kompas. Når kompasset drejer mod et af de fire verdenshjørner, skifter udstillingens mediemæssige show mellem de fire emneuniverser. Audi e-tron quattro concept viser også vej ind i fremtiden: Den sportslige SUV giver en forsmag på mærkets første masseproducerede elbil, og den vil i Audi bygningen på IAA for første gang blive vist for offentligheden.

Den treetagers midlertidige messebygning opbygges på et grundareal på 70 gange 55 meter på det centralt placerede udendørs Agora-areal på messeområdet i Frankfurt. Byggeriet gik allerede i gang i midten af juli, og i alt bliver der lagt mere end 200 km kabel og opført knap 700 kvadratmeter LED-flade. Udstillingsområdet inde i bygningen vil have plads til 33 biler. AUDI AG har udført konceptueringen og implementeringen af IAA-repræsentationen i samarbejde med Schmidhuber+Partner GbR og Mutabor Design GmbH.

Allerede i 2011 og 2013 var Audi repræsenteret ved sin egen mærkebygning på IAA-biludstillingen for personbiler, der finder sted hvert andet år. I 2013 bød Audi mere end 800.000 besøgende velkommen og modtog en lang række velrenommerede udmærkelser for messerepræsentationen, blandt andet prisen det gyldne søm fra Art Directors Club i Tyskland. I 2015 vil den 66. udgave af IAA åbne dørene for publikum fra 19.-27. september.

_______________